Шокиращи,пикантни,скандални новини ....

Н. Василев: Държавата ще кара на хляб и вода


Бившият премиер Сергей Станишев и министрите му са били наясно, че бюджетът е на червено преди месеци

ФОТО Виктор Леви


11 юни 2009 г. Заседание на Министерски съвет
Проект на постановление за ограничаване на нелихвени разходи за 2009 г. в бюджетните предприятия

Сергей Станишев: Господин Орешарски.
Пламен Орешарски: Ще припомня, че мерките обхващат като най-съществен ефект неувеличаване на индивидуалните възнаграждения от 1 юли тази година, както беше планирано до 10%, "замразяване" на свободните бройки и неназначаване на нови експерти. Редукции по текущата издръжка по ваша преценка, като има текстове, при които сме написали 50% от лимитите. Не сме минали съгласувателна процедура, защото, първо - няма време, второ - считам, че всички ние сме запознати от дискусията на оперативното заседание.
Сергей Станишев: Господин Гагаузов.
Асен Гагаузов: Аз съм напълно съгласен и солидарен. Имам едно предложение - става въпрос за незаетите бройки в звената, свързани с европейските дирекции, и звената, които отговарят за усвояване на средствата. Капацитетът ни и без това там е много крехък и ако може, това да не го включваме вътре.
Сергей Станишев: Господин Миков.
Михаил Миков: В МВР и в момента, знаете, текат структурни промени. От началото на годината сме съкратили 6000 незаети бройки, отделно около 1800 души с право на пенсиониране. Ще стигнем и до 2000. Моля за разбиране, на някои места съкращаваме, на други трябва да попълним състава. Но при всички случаи сметката е надолу. Иначе ще блокираме всичко, което правим. Ние ги съкратихме...
Сергей Станишев: При тези съкращения толкова обезщетения изплатихте, че по-добре да не ги бяхте правили.
Михаил Миков: Все някой трябва да започне да го прави това. Има още 8000 души за пенсиониране, тях няма да ги съкращавам. Който дойде след това, ако иска, да ги съкращава.
Сергей Станишев: Господин Вълчев.
Даниел Вълчев: Искам един въпрос да изясним, тъй като за мен остава неясен. Да кажем, се свиваме като администрация до 80%, всички програми ги правим и т.н. Но навсякъде се хвалим, че има двеста и не знам колко си милиона за програми в средното образование. Това означава ли, че като отрежем 20% от тях, другите в крайна сметка можем да ги разходваме? Защото в момента задържаме всичко. Автобусчета сме поръчали, но не сме ги платили. Част от разходите по общежитията са извършени, не сме ги разплатили. Аз моля някаква яснота да се даде по този въпрос. Казваме има - има, няма - няма. Защото в противен случай сега ние нищо не правим. Поели сме ангажименти, те пищят, ние казваме - ще видим, то не е много ясно. Моля ви за някаква яснота.
Пламен Орешарски: И аз много бих искал да имам яснота как ще ми вървят приходите. Живеем в такива условия. Дано не се стигне дотам, че да въведем приоритетност на разходите. До 1996 г. такъв беше редът - заплати, пенсии и всичко друго чака на опашката.
Даниел Вълчев: Аз всичко това го разбирам. Ние в крайна сметка отваряме ли програмата за изучаване на български език в чужбина? Питам, отваряме ли я тази програма? Аз в момента я задържам. Ние, ако още малко я задържим, другата година няма да има български в чужбина. Не искам да се заяждам. Но кажете ми - не можем да ви дадем 200 милиона, даваме ви 100 милиона и ние се оправяме с тези 100 милиона. В момента натискът е ние да правим нещо, даже имаме сключени договори, а го правим на час по лъжичка. Не ми е комфортно на мен да подпиша нещо, за което не знам дали ще дойдат парите.
Пламен Орешарски: Господин Вълчев, записано е - министърът на финансите да внесе в МС предложение за промени в утвърдените програми и целеви разходи в централния бюджет. Страхувам се да внеса на този етап такова нещо, защото отговорът е нула, гледайки днес. Това успокоява ли ви? Не. И мен не ме успокоява. И аз много се притеснявам не само за образованието, а за цялата държава.
Сергей Станишев: Ясно.
Точката се приема на вносител

Заседание на Министерски съвет на 9 юли 2009 г.
Проект на постановление за приемане на критерии и ред на оценяване на въведените системи на делегирани бюджети за 2009 г.

Сергей Станишев: Господин Вълчев, заповядайте.
Даниел Вълчев: Става въпрос за една програма, с която в средата на годината подпомагаме делегираните бюджети на онези общини, които са коректни изпълнители. Става въпрос за 26 милиона предвидени в бюджета, но ако желаете, аз мога да оттегля точката.
Пламен Орешарски: Аз също бих предложил да се оттегли от гледна точка. Имам сериозни съмнения, че следващото правителство ще може да се оправи с тази сума само. За илюстрация, от началото на месеца досега приходът в бюджета е нулев, извинявам се, отрицателен.
Сергей Станишев: Господин Василев, заповядайте.
Николай Василев: Сигурно трябва да се дадат тези пари и още много други пари. Според мен ще се стигне до номинално намаляване на заплати на учители, може би пенсии и т.н. Защото е правилно и бих го подкрепил във всякакво качество. Много лесно даваме тук 26 милиона, там не знам си какво. По-добре да не го правим това нещо. Казах на учителите, не само че няма да получите 100% от средствата, ами забравете за 90%. Тоест според мен е по-добре да не даваме нищо, защото по-скоро в края на бюджетната година държавата трябва да изкара на хляб и вода, за да оцелее изобщо. В противен случай тръгнем ли по пързалката надолу, няма никакво значение какво сме обещали на учители и всякакви други.
Сергей Станишев: Господин Вълчев оттегля точката.

(Из стенограмите от заседанията на Министерски съвет)
paper.standartnews.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар